راهنمای خرید

قاب ژله‌ای یا قاب سیلیکونی؟؟!

اگر به تازگی گوشی هوشمند خریدید، یا اینکه قاب گوشیتان خراب شده است، احتمالا به دنبال خرید قاب جدید هست. قاب گوشی در بازار از تنوع بسیار زیادی تشکیل شده است. طوری که شاید هنگام خرید فقط به ظاهر قاب توجه کنید و قافیه را ببازید. قاب های تلفن همراه به دو دسته تقسیم میشوند. قاب های سیلیکونی و قاب های ژله ای. تفاوت قاب سیلیکونی و ژله ای چیست؟ کدام قاب عمر بیشتری دارد؟ پاسخ این سوالات چیست؟ ابتدا بیایید با هم بررسی کنیم که هر کدام از این قاب ها دقیقا چه هستند، سپس در پایان مقاله به تمامی سوالات شما پاسخ میدهیم. همراه ما باشید.

قاب ژله ای

قاب ژله ای از جنس پلاستیک ساخته شده است. این قاب ها به شدت سبک بوده و معمول قیمت ارزان تری در بازار دارند. اگر به صورت کلی انسان مراقب و حساسی هستید و به خوبی میتوانید از تلفن همراه خود محافظت کنید. قاب ژله ای میتواند انتخاب خوبی باشد. این نوع قاب حتی وزن گوشی را سنگین نمیکند و به شدت ارزان است. به صورت کلی نباید انتظار زیادی از قاب ژله ای داشته باشید، چون هیچ ارزانی بی حکمت نیست، اما اگر میخواهید یک خرید ارزان داشته باشید و تلفن همراه خود را در برابر خط و خش به خوبی محافظت کنید، قاب ژله ای میتواند این کارها را برای شما انجام دهد. از این نوع نباید انتظار زیادی داشته باشید، مثلا اگر تلفن همراهتان مرتبا از دستتان می افتد یا به آن ضربه های محکمی وارد میشود، قاب ژله ای نمیتواند به خوبی محافظت کند.

قاب سیلیکونی

قاب سیلیکونی از جنس پلیمری سخت و مقاوم است. این قاب ها به شدت پرطرفدار هستند و از تنوع رنگی زیادی بهره میبرند. این قاب ها در برابر حرارت و بسیاری از مواد شیمیایی مقاوم هستند. قاب سیلیکونی جنس خاصی دارد، از طرفی نازک هم هست، به همین دلیل خیلی خوش دست به نظر میرسد. به شدت در برابر حرارت مقاومت بالایی دارند، این قاب ها حتی مدل ضدآتش هم دارند تا گوشی شما را تمام و کمال محافظت کنند. قاب سیلیکونی حتی وزن گوشی رو هم بالا نمیبره ولی خاصیت مقاومتی خیلی بیشتری به نسبت قاب های ژله ای داره، از طرفی قیمت اون ها نسبت به قاب ژله ای بیشتر هست، اما این تفاوت قیمت به قدری نیست که از خرید قاب سیلیکونی منصرف بشوید، بلکه اگر محافظت از گوشیتان برایتان اهمیت دارد، حتما به فکر خرید قاب سیلیکونی به جای قاب ژله ای باشید

تفاوت قاب ژله ای و قاب سیلیکونی؟

جنس بدنه
  • قاب سیلیکونی: جنس سیلیکون از یک نوع پلیمر هست. جنس خاص این قالب باعث میشود تا دقیقا برای گوشی شما فیکس باشد، خیلی از اوقات قاب ها از گوشی خارج میشوند یا اینکه حس خوبی به انسان نمیدهند. از طرفی این قاب ها به شدت نرم هستند و بر طبق نظر اکثر خریدارها خوش دست میباشند
  • قاب ژله ای: قاب ژله‌ای از پلاستیک ساخته شده و حالت سخت‌تری دارد ، به همین دلیل سخت است و کمی حالت لغزندگی و سرخوردگی دارد.
ظرافت و زیبایی
  • قاب سیلیکونی: شاید بتوان گفت که قاب سیلیکونی بهترین لباس فیت برای تلفن همراه شماست، این قاب دور تا دور گوشی شما را محکم میگیرد، از طرفی به شدت هم نرم و زیباست. این قاب ها تنوع رنگی بسیار زیادی دارند و در طرح ها و مدل های مختلف به فروش میرسند. قاب سیلیکونی لغزنده نیست و به راحتی در دست جای میگیرد و سر نمیخورد.
  • قاب ژله ای: قاب ژله ای از تنوع رنگ کمتری برخوردار هست، از طرفی با توجه به جنس آن، از طرح های متنوعی برخوردار نیست. قاب ژله ای لغزنده هست و خیلی اوقات از دست سر میخورد.
ایمنی
  • قاب سیلیکونی: این نوع قاب میتواند محافظت بسیار زیادی از تلفن هوشمند شما کند. قاب سیلیکونی از مواد نرم و انعطاف پذیر سلهاع شده است. عموما سبک هستند و در برابر ضربات کم و خط و خش های روزمره کاملا مقاوم هستند. این نوع قاب ها ضد آب هستند و در بعضی موارد حتی ضدآتش هم میباشند.
  • قاب ژله ای: قاب ژله ای از مواد پلاستیکی و نرم ساخته شده است. نسبت به قاب سیلیکونی ضخیم تر هستند، ولی به دلیل اینکه از انعطاف کافی برخوردار نیستند، ممکن است به راحتی تلفن همراه شما را خراب کنند. بنابراین اگر از قاب های ژله ای استفاده میکنید بهتر است کاملا مواظب تلفن همراهتان باشید، زیرا فقط در برابر خط و خش محافظت دارند.
دوستدار محیط زیست
  • قاب سیلیکونی: سلیکون نسبت به سایر مواد پلاستیکی، تخریب کمتری به محیط زیست وارد میکند. وقتی پلاستیک میسوزد، مواد مضری را وارد هوای اطراف میکند. سیلیکون مواد مضری آزاد نمیکند
  • قاب ژله ای: این نوع قاب از جنس پلاستیک است. پلاستیک به شدت برای محیط زیست مخرب است، جالب است بدانید که اولین پلاستیک ساخته شده، هنوز در طبیعت تجزیه نشده است.

پیشنهاد سی تی بی کالا به شما

جهت رفاه حال شما عزیزان ما در فروشگاه سی تی بی کالا انواع قاب سیلیکونی را موجود کرده ایم، این محصولات شامل تنوع بی نظیری از رنگ و طرح هست. همچنین نگران مدل گوشی خود هم نباشید برای تمامی تلفن همراه های اندروید و آیفون، انواع مدل ها موجود هست.

سخن پایانی

قاب گوشی یکی از مهم ترین و پرطرفدارین لوازم جانبی برای تلفن هوشمند شماست. حتی متمولین هم از قاب محافظ استفاده میکنند. این محصولات علاوه بر حفاظت کامل، جنبه زیبایی هم دارند، به همین دلیل خیلی از افراد ترجیح میدهند قاب گوشی خود را با لباس خود ست کنند. ما در سی تی بی کالا تنوع بی نظیری از انواع قاب گوشی ها را داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *