راهنمای خرید

راهنمای خرید کارت حافظه

کارت حافظه

همگی ما از قدیم  با کارت حافظه آشنا هستیم. در گذشته تلفن‌های همراه حافظه زیادی نداشتند. برای اینکه بتوانیم اطلاعات خود را تماما در تلفن همراهمان داشته باشیم از کارت حافظه که به مموری معروف بود استفاده می‌کردیم. به تدریج و با پیشرفت تکنولوژی، استفاده از کارت حافظه در تلفن همراه کمتر شد. اما هنوز کاربردهای منحصر به‌فرد خود را دارد. امروزه اکثر گجت های هوشمند از مموری کارت پیشتیبانی می‌کنند. می‌توان از آن در موبایل، تبلت، لپتاپ، دوربین عکاسی، اسپیکر، mp3 پلیر و… استفاده کرد.

 اگر قصد خرید کارت حافظه را دارید، با اسامی، برندها و نشانه های مختلقی مواجهه شده باشید که کمپانی های تولیدکننده برای معرفی کالا از آن استفاده می‌کنند. برخی از این اصطلاحات به‌کار گرفته شده توسط کمپانی‌ها ممکن است کمی گیج کننده باشد، در این مقاله به بررسی ویژگی های انواع آن می‌پردازیم تا بتوانید بهترین انتخاب را برای خود داشته باشید، پس همراه ما باشید.

ADATA memory 64G 80MBs

انواع مدل های کارت حافظه

مموری یکی از پرطرفدار ترین گجت های ذخیره سازی هست. این محصول در سال 1990 توسط شرکت توشیبا ساخته شد. این مدل دارای 4 سایز مختلف هست.

  • miniSD: این مدل، می‌توانست در تلفن همراه استفاده شود و به آداپتوری هم برای استفاده در کامپیوتر احتیاج داشت. امروزه به طور کامل از رده خارج شده و جایگزین این کارت حافظه مدل microSD است.
  • <strong>CF: </strong>اکثر دوربین های دیجیتال از کارت های حافظه SD و MicroSD پشتیبانی می‌کنند. با این حال برخی از دوربین های DSLR جدید و اکثر دوربین های قدیمی از CF پشتیبانی می‌کنند. مموری های CF ابعاد بزرگتری به نسبت بقیه مدل ها دارند و به داشتن استحکام  معروف هستند.
  • SD: امروزه فقط برای بعضی از دوربین های حرفه ای DSLR کاربرد دارد.
  • MicroSD: این محصول در ابتدا برای تلفن همراه ساخته شد، به همین دلیل جزء کوچک‌ترین مموری‌های در بازار حساب می‌ شود. ابعاد آن 11*11*15 میلی متر است و هم اکنون نیز کاربردهای فراوانی دارد. از این کارت حافظه می‌توان در گوشی‌های تلفن همراه استفاده کرد.

    اگر مشکل کمبود حافظه ذخیره سازی تلفن همراه دارید، بهترین انتخاب برای شماست. مموری کارت micoSD در انواع گجت های بازی، دوربین های مداربسته، پخش کننده های موسیقی و سایر لوازم دیجیتال کاربرد دارد. علاوه بر همه‌ی نکات بسیار مهم این مدل، microSD دارای مبدل و خشاب هایی است که می‌توان از آن‌ها برای تبدیل microSD به دستگاه های دارای درگاه SD استفاده کرد. این مبدل‌ها هیچ مشکلی مثل افت سرعت را بوجود نمی‌آورد. همچنین مشکل عدم همگام‌سازی هنگام استفاده از مبدل ها هم ندارند. بنابراین اگر می‌خواهید با یک تیر دو نشان بزنید، این کارت حافظه می‌تواند به شدت برای شما مناسب باشد.

ظرفیت کارت حافظه:

ابتدا باید بدانید که واحد اندازه گیری کارت حافظه گیگابایت است که آن را با GB نمایش می‌دهند. شرکت های مختلف ظرفیت های متفاوتی را به بازار ارائه داده اند. این ظرفیت‌ها شامل موترد زیر است: 1GB , 2GB, 4 GB, 8 GB, 16 GB, 32 GB, 64 GB, 128 GB, 200 GB, 256 GB, 512 GB

ظرفیت 200 GB به تازگی وارد بازار شده و حتی شاید نمی‌دانستید که چنین ظرفیتی وجود دارد. پرفروش‌ترین ظرفیت ها شامل 16GB, 32 GB, 64 GB است. این مدل‌ها هم قیمت معقولی دارند و هم میزان حافظه منطقی را شامل می‌شوند. حال سوالی که پیش می‌آید این است که از چه ظرفیتی برای کارت حافظه استفاده کنیم؟

پاسخ این سوال کاملا بستگی به نیاز شما دارد. اگر یک عکاس حرفه ای هستید باید بدانید که اکثر عکاس‌ها بجای استفاده از یک کارت حافظه با حافظه زیاد، از دو کارت حافظه با ظرفیت متوسط استفاده می‌کنند. اگر به دلیلی هر یک از مموری کارت‌ها خراب شد از دیگری استفاده می‌کنند.

ظرفیت گوشی شما محدود است، مموری با ظرفیت 64GB می‌تواند کاملا نیازهای شما را تامین کند. از طرفی اگر کاربرد شما برای پخش موزیک است، مموری با ظرفیت 16GB کاملا مناسب است.

سرعت کارت حافظه:

سرعت خواندن و نوشتن مموری کارت روی آن حک شده است. اگر سرعت مناسبی داشته باشد، این مشکل و باگی را ایجاد نمی‌کند. سرعت مموری را کلاس های سرعت بررسی میکنند.

کلاس بندی: عبارت هایی مثل Class 2 یا Class 10 نشان دهنده سرعت هستند و مشخص میکنند که حداقل سرعت نوشتن اطلاعات روی مموری چقدر است. به طور کلی 5 کلاس متفاوت داریم، شامل کلاس 2، کلاس 4، کلاس 6، کلاس 8 و کلاس 10 را شامل میشود. اگر سرعت نوشتن روی کارت حافظه کلاس 10 باشد، تحت هیچ شرایطی از 10 مگابایت بر ثانیه کمتر نخواهد بود. هر چه کلاس بالاتر رود، کیفیت و قیمت هم بالاتر میشود.  

معرفی بهترین کارت حافظه های موجود در بازار:

یکی از برترین برندها در ارائه مموری کارت، برند Adata می‌باشد. این برند سومین تولیدکننده بزرگ این محصول در دنیا می‌باشد. کارت حافظه اصل برند ای دیتا، اگر از فروشگاه معتبری خریداری شود، دارای گارانتی مادام العمر آونگ است. تمامی مموری کارت های این برند دارای خاصیت مقاومی در برابر آب، در برابر سرما و گرما، در برابر ضربه، در برابر پرتو X و در برابر مغناطیس می‌باشد.

پیشنهاد سی تی بی کالا به شما:

کارت حافظه ADATA 64G کلاس 10 سرعت 100 MB بر ثانیه همراه با آداپتور
    • سرعت استاندارد: کلاس 10
    • سرعت خواندن: 100 مگابایت بر ثانیه
    • ضمانتنامه: مادام العمر آونگ
    • ظرفیت: 64 گیگا بایت
    • قابلیت های مقاومتی: دارای خاصیت مقاومی در برابر آب، در برابر سرما و گرما، در برابر ضربه، در برابر پرتو X و در برابر مغناطیس

    جهت خرید این محصول کلیک کنید.

    کارت حافظه ADATA 32GB کلاس 10 سرعت 100 مگابایت بر ثانیه همراه با آداپتور
    • سرعت استاندارد: کلاس 10
    • سرعت خواندن: 100 مگابایت بر ثانیه
    • ضمانتنامه: مادام العمر آونگ
    • ظرفیت: 32گیگا بایت
    • قابلیت های مقاومتی: دارای خاصیت مقاومی در برابر آب، در برابر سرما و گرما، در برابر ضربه، در برابر پرتو X و در برابر مغناطیس

    جهت خرید این محصول کلیک کنید.

    کارت حافظه Apacer 16GB کلاس 10 سرعت 85 مگابایت بر ثانیه
    • سرعت استاندارد: کلاس 10
    • سرعت خواندن: 85 مگابایت بر ثانیه
    • ضمانتنامه: مادام العمر متین
    • ظرفیت: 16 گیگابایت
    • قابلیت های مقاومتی: دارای خاصیت مقاومی در برابر مغناطیس

    جهت خرید این محصول اینجا را کلیک کنید.

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *